تولیت آستان قدس: کسی را انتخاب کنیم که به مواضع امامین انقلاب نزدیک باشد «غدیر» شناسنامه و هویت شیعه است | گفت‌و‌گوی شهرآرانیوز با سه کارشناس مسائل دینی درباره معارف عید غدیر شروع مهمانی کیلومتری غدیر تا ساعاتی دیگر در تهران (۵ تیر ۱۴۰۳) تصاویر زیبا از اهتزار پرچم غدیر در آسمان نجف اشرف فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد + جزئیات تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است درباره میرزا احمد آشتیانی| واله‌ای در وادی دلدادگی علی (ع)، نامزدی از سوی خدا ولایت امیرالمؤمنین (ع) شرط ورود به بهشت است غدیر یعنی خدا ما را رها نکرده است | بررسی فلسفه و عظمت غدیر در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی عیدا... الاکبر بزرگ‌ترین عید خدا وصیت نامه شهید آیت الله آل هاشم منتشر شد | می دانم شهید می شوم مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی بخوان سرود ولایت که عید اهل ولاست | اعمال و آداب جشن روز عید غدیر مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع)
سرخط خبرها

 آیت‌الله علم‌الهدی: جنایات اخیر در عربستان مساله استمرار استکبار در جهانخواری و سلطه بر اسلام است

  • کد خبر: ۱۰۲۴۷۴
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
 آیت‌الله علم‌الهدی: جنایات اخیر در عربستان مساله استمرار استکبار در جهانخواری و سلطه بر اسلام است
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: آنچه به عنوان ریشه موضوع جنایات اخیر مطرح است، فقط مساله جنایت آل سعود نیست بلکه مساله استمرار استکبار در جهانخواری و سلطه بر اسلام است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در تجمع اعتراضی حوزویان مشهد در خصوص اعدام جوانان شیعه در عربستان سعودی که در مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار شد، افزود: این جنایات یکی از مظاهر دولت آل سعود است، رژیمی که به وسیله بریتانیا از ۲۰۰ سال قبل در بلاد مسلمانان به وجود آمد.

امام جمعه مشهد گفت: جنایت‌های امروز علیه شیعیان در منطقه شرق عربستان و البته همه این کشور دقیقا یادآور وضعیت مسلمانان غیر متمکن در زمان هجرت پیامبر (ص) در صدر اسلام است و این جنایات نسبت به مسلمانان شیعه که حامل اسلام ناب محمدی در سرزمین حرم هستند، روی می‌دهد.

آیت الله علم الهدی افزود: استکبار جهانی، اسلام ناب را چالش اصلی دربرابر خود می‌داند و با وجود جریان انقلابی اسلام شیعی به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند حوزه جهانخواری خود در آن حرم مطهر یعنی مسجدالحرام را ادامه دهد و آل سعود به عنوان یک مزدور در خط اجرای نقشه دشمن همکاری می‌کند و اکنون به مرز نسل کشی شیعه در آن خطه رسیده است.

وی اضافه کرد: ما در مقابل این جنایات وظیفه داریم در برابر نقشه‌های مزدوران استکباری از خود عکس العمل نشان دهیم و فقط به اظهار برائت و بیزاری از این حرکت اکتفا نکنیم.

آیت الله علم الهدی افزود: با مزدوری که در مقام خدمت به استکبار جهانی دست به نسل کشی شیعه زده، نمی‌توان بی تفاوت بود.

امام جمعه مشهد گفت: افرادی که دست به قلم و فضای مجازی دارند در قالب تکلیف جهاد قطعی و جهاد تبیین، جنایتکاری‌ها و مزدوری آل سعود برای نسل کشی شیعیان را بیان کنند و حتما عکس العمل نشان دهند.

آیت الله علم الهدی افزود: هم اکنون شاهد وجود شورای ائتلاف در منطقه اعم از آل سعود ناپاک و آل نهیان ستمگر هستیم، مقابله با این‌ها در حوزه قدرت و هر جای دیگر لازم است و اگر برادران شیعه خودمان را در امت اسلام یاری کردیم در دنیا و آخرت خدا ما را یاری می‌کند، اما اگر کنار ایستادیم و تماشا کردیم مطابق روایات اسلامی مذمت می‌شویم.

وی ادامه داد: هر کسی در عرصه تبلیغ، جهاد تبیین و عرصه دیپلماسی با این جبهه استکباری بجنگد در جبهه امام زمان (عج) وارد شده است.

عربستان سعودی روز شنبه این هفته ۷۳ شهروند خود را به همراه هفت تبعه یمنی و یک سوری به اتهام «داشتن افکار نادرست، عقاید انحرافی، همکاری اطلاعاتی با داعش، القاعده و انصارالله یمن و اقدام علیه امنیت عمومی و ایجاد شورش و هرج و مرج» اعدام کرد.

اعدام این افراد در حالی شنبه این هفته اجرا شده است که عربستان سعودی سال گذشته مدعی شده بود که مجازات اعدام را کنار گذاشته است.

طبق گزارش سازمان حقوق بشر عربستان سعودی در اروپا، این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۶ نفر را اعدام کرده است. این در حالی است که تعداد کل اعدامی‌ها در عربستان در سال گذشته ۲۷ نفر بوده است.

عربستان سعودی در سال ۱۳۹۸ نیز ۳۷ نفر از شهروندان شیعه این کشور را گردن زد و پس از آن سر یکی از آن‌ها را به نمایش گذاشت.

در این پیوند، سازمان دیده بان حقوق بشر در تازه‌ترین گزارش و بیانیه خود که در تیرماه امسال صادر شد، عربستان سعودی را به سرکوب شدید فعالان حقوق بشر، منتقدان و مخالفان دولت متهم کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->